Το 2026 η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το Ρίο
Ομαλά εξελίσσονται τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, καθώς επιλύθηκαν ζητήματα δανειοδοτήσεων και πλέον οι εργασίες κατασκευής του έργου προχωρούν κανονικά.
Η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, την ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων, όπως αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ., καθώς επίσης την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για τα κτιριακά έργα που θα ακολουθήσουν. Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας.
Ικανοποίηση επικρατεί και για την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, μία εργολαβία που ξεκίνησε το 2018, αλλά έκτοτε αντιμετώπισε μια σειρά σημαντικών τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονταν με τα εδάφη και σε συνδυασμό με τον αστικό ιστό. Τα ζητήματα αυτά επιλύονται πλέον και οι εργασίες από την ΕΡΓΟΣΕ προχωρούν με την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.
Το 2026 στο Ρίο
Χωρίς καθυστερήσεις προχωρά όμως και το πολύ σημαντικό για την περιοχή μας, έργο εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και στο έργο περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.
Το έτερο έργο Ροδοδάφνη – Ρίο, προβλέπει την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS. Μετά την απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ, για την οριστική διακοπή της εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο, λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει σύντομα και στο τμήμα αυτό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας, έως το 2026 ο σιδηρόδρομος θα έχει φτάσει στο Ρίο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι με την ολοκλήρωσή των έργων αυτών, καθώς και των σιδηροδρομικών projects που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βόρεια Ελλάδα, «επιτυγχάνουμε τον στόχο της αναβάθμισης και επέκτασης του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου με κύρια χαρακτηριστικά, τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου». Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.