Η επέκταση του σιδηροδρόμου μέχρι το Ρίο και ο διαρκής εκσυγχρονισμός του στα πλάνα της ΕΡΓΟΣΕ ύψους 4 δισ. ευρώ
Η πορεία υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ, που σχεδιάζει και πραγματοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, κυριάρχησε στην συνάντηση που είχαν τα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού, Χρήστο Βίνη, παρουσία διευθυντικών στελεχών της εταιρείας.
Μεταξύ των έργων που εντάσσονται στο παραπάνω πλάνο περιλαμβάνεται ο εκσυγχρονισμός του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, μέσα από μια σειρά ενεργειών και πλήρους αναδιάρθρωσης διεργασιών σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες και βρίσκεται σε ώριμο στάδιο για τη δημοπράτηση έξι έργων στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μεταξύ των οποίων φυσικά και το παραπάνω έργο.
Δημοπράτηση μέσα στο 2021
Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 175 εκατ. ευρώ πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2021, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Πρόκειται για:
- Την Β’ φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (πρώην Σταθμός Λαρίσης) και σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό “Λαρίσης” της Αττικό Μετρό Α.Ε.
- Τη νέα διπλή γραμμή Αίγιο – Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), σε συνέχεια του τμήματος που Κιάτο – Ξυλόκαστρο – Αίγιο που λειτουργεί ήδη εδώ και ένα περίπου χρόνο, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ., με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση και την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων.
«Η συνεργασία μας με την ηγεσία και την ΕΡΓΟΣΕ συνολικά, είναι άψογη και είμαι αισιόδοξος πως σύντομα θα ανοίξει μια νέα σελίδα στην ιστορία της εταιρίας και του σιδηροδρόμου στη χώρα» σχολίασε μετά την συνάντηση ο κ. Καραγιάννης. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης σημείωσε από την δική του πλευρά: «Τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ είναι δημόσια έργα στρατηγικού χαρακτήρα και έχουν υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή. Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Η υλοποίηση τους αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την ΕΡΓΟΣΕ».