ΕπιχειρείνΠεριφέρεια

Μεγάλη ικανοποίηση στην Περιφέρεια από τον απολογισμό της «ΤΒΕΧ Europe 2023, Peloponnese»

Η «ΤΒΕΧ Europe 2023, Peloponnese», το διεθνές συνέδριο των τουριστικών blogger που διοργάνωσε και φιλοξένησε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, αποτέλεσε την μεγαλύτερη εκδήλωση που έχει γίνει το 2023 σε τουριστικό επίπεδο στην πατρίδα μας, γεγονός που γεμίζει χαρά τον Περιφερειάρχη Παν. Νίκα, ο οποίος υποδέχτηκε κατά τις εργασίες αυτού, τον κόσμο του ταξιδιωτικού συνεδρίου.

«Ποτέ μέχρι τώρα στις τόσες δεκαετίες που η πολιτεία επιμελείται την τουριστική προβολή της πατρίδας μας, δεν έχει υπάρξει μια τόσο οργανωμένη, μεθοδική προβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου» υπογράμμισε ο κ. Νίκας κατά τον απολογισμό του συνεδρίου, σημειώνοντας πως η «ΤΒΕΧ Europe 2023, Peloponnese» έφερε πολύ μεγάλα οφέλη, για την Πελοπόννησο, αλλά και για την πατρίδα μας γενικότερα. Σημείωσε δε πως η δαπάνη των περίπου 600.000 ευρώ, «έχει αρχίσει ήδη να αποδίδει εξαιρετικά αποτελέσματα -και θα συνεχίσει να το κάνει για τα επόμενα τρία χρόνια τουλάχιστον».

Ευχαριστίες προς όλους

Ο περιφερειάρχης, παράλληλα, εξέφρασε ευχαριστίες προς τα στελέχη της Περιφέρειας, αιρετά και υπηρεσιακά, που επιμελήθηκαν την διοργάνωση, καθώς και τους φορείς της πολιτείας (ΕΟΤ και υπουργείο Τουρισμού), της αυτοδιοίκησης (3 Περιφέρειες και δήμοι της Πελοποννήσου) και του επιχειρηματικού κόσμου που την συνέδραμαν (Επιμελητήρια), αλλά και τους πάνω από 100 ιδιώτες επαγγελματίες διαφόρων κλάδων του τουρισμού που συμμετείχαν σε αυτή. «Πέρα από τα χρήματα που προσέφεραν, παρείχαν εξαιρετικού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες μας» ανέφερε ο κ. Νίκας.

Αλλά και στον δικό της απολογισμό η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Άννα Καλογεροπούλου, ανέφερε ότι μόνο στην διάρκεια του συνεδρίου υπήρξαν από τους 360 συνέδρους πάνω από 7.000 αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με περισσότερα από 170.000 likes και με απήχηση σε περισσότερους από 20.000.000 ανθρώπους. «Με τους αριθμούς αυτούς να αυξάνονται σε καθημερινή βάση, μιας και συνεχίζεται η παραγωγή περιεχομένου, καθώς για τις επόμενες 90 ημέρες τουλάχιστον αναμένεται να αναρτάται ακόμα περισσότερο υλικό στα ψηφιακά κανάλια» σημείωσε η κ. Καλογεροπούλου, ενημερώνοντας τέλος πως η διαφημιστική αξία για όλα τα παραπάνω αποτιμάται πάνω από 1.500.000 δολάρια, μέχρι στιγμής.

Εξαιρετική συνεργασία

Η αξία της συνεργασίας είναι ίσως το σημαντικότερο από τα συμπεράσματα που προκύπτουν, διαπίστωσε ακόμα ο περιφερειάρχης Π. Νίκας. Όπως τόνισε, υπήρξε εξαιρετική συνεργασία μεταξύ όλων των παραγόντων, της Περιφέρειας Πελοποννήσου που συνέβαλε με το 1/3 της δαπάνης, των Δήμων και της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης που διέθεσαν το δεύτερο 1/3 και βεβαίως των ιδιωτών επιχειρηματιών που κάλυψαν το τελευταίο 1/3. «Για πρώτη φορά στην Πελοπόννησο ο ιδιωτικός τομέας κινητοποιήθηκε και οι άνθρωποι που δουλεύουν με τον τουρισμό συνέδραμαν διαθέτοντας ένα ιδιαίτερα μεγάλο κονδύλι, πάνω από 200.000 ευρώ» παρατήρησε ο περιφερειάρχης.

Όσον αφορά τώρα τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, ανέφερε πως αυτός εστιάζει σε έναν τουρισμό που στο επίκεντρό του έχει τον πολιτισμό, το περιβάλλον, τον άνθρωπο. Αυτός ο σχεδιασμός, συνέχισε ο κ. Νίκας, «προϋποθέτει βεβαίως την συνεργασία, με τους Δήμους, τον επιχειρηματικό κόσμο, όλους τους φορείς και τους ιδιώτες που ασχολούνται και προωθούν τον τουρισμό στην περιοχή μας. Ωστόσο, πρόσθεσε πως για αυτό απαιτείται κοινός βηματισμός με τους δήμους, τους άλλους φορείς, τον επιχειρηματικό κόσμο.

Ο περιφερειάρχης, παράλληλα, αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις και στον σχεδιασμό της Περιφέρειας σχετικά με τον θεματικό τουρισμό, ήδη, όπως τόνισε, η Περιφέρεια παρεμβαίνει, μέσα από συγκεκριμένο πρόγραμμα, για τη συντήρηση δικτύου ήδη πιστοποιημένων μονοπατιών συνολικού μήκους 1.700 χιλιομέτρων, κάλεσε δε τους δήμους να υποβάλουν από την πλευρά τους προτάσεις για την ανάδειξη και άλλων μονοπατιών τοπικού χαρακτήρα.

Σχεδιασμός και υποδομές

Ο Παν. Νίκας ανέφερε ακόμα ότι από την Περιφέρεια προωθεί την ενίσχυση του θεματικού τουρισμού, ιδιαίτερα τομείς όπως ο καταδυτικός, κι ακόμα ο θρησκευτικός, αλλά και ο ιατρικός τουρισμός, για τον οποίον είπε ο περιφερειάρχης, ήδη γίνεται ο σχετικός σχεδιασμός σε συνεργασία και με ιδιωτικές μονάδες παροχής ιατρικών υπηρεσιών. «Όλα είναι τουρισμός», τόνισε στη συνέχεια, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να συνεχιστεί ο εκσυγχρονισμός σε βασικές υποδομές, όπως το οδικό δίκτυο, αλλά και η δημιουργία άλλων, όπως η ανάπτυξη ενός πλέγματος υδατοδρομίων από τον Κυπαρισσιακό μέχρι τον Κορινθιακό Κόλπο και βεβαίως. Υπογράμμισε ακόμα την ανάγκη για δίκτυο λιμενικών εγκαταστάσεων και μαρινών.

Καταλήγοντας, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου χαρακτήρισε μεγάλο λάθος τον τοπικισμό, παρατηρώντας πως ο επισκέπτης δεν είναι δυνατόν να εγκλωβίζεται σε ένα μέρος, αφού θα πρέπει στις διάφορες περιοχές να υπάρχει πληροφόρηση για το σύνολο του τουριστικού προορισμού «Πελοπόννησος», κάτι που ήδη γίνεται στα περίπτερα τουριστικής πληροφόρησης της Περιφέρειας.

«Η Πελοπόννησος είναι η μοναδική περιοχή της πατρίδας μας που εκτός από τα άλλα εξαιρετικά της χαρακτηριστικά διαθέτει τουλάχιστον δέκα αρχαία μνημεία και τόπους παγκοσμίως γνωστά», κατέληξε ο Π. Νίκας, εκτιμώντας ότι θα πρέπει, στο θέμα του τουρισμού, να υπάρξει συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αναφορικά με την Ηλεία και την Αχαΐα.

Όλες οι παρεμβάσεις

Νωρίτερα, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Άννα Καλογεροπούλου είχε δώσει στοιχεία σχετικά με την διοργάνωση «ΤΒΕΧ Europe 2023, Peloponnese», ενώ σε παρεμβάσεις τους, ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Χρήστος Λαμπρόπουλος, αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης, Οικονομίας, Παιδείας, Οργάνωσης, Δίκαιης Μετάβασης και ΣΔΙΤ απορριμμάτων και ο πρόεδρος του ΑΟΤΑ «Αναπτυξιακή Μεσσηνίας Α.Ε.» Τάσος Σαρδέλης, εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα ΕΠΑ και συντονισμού των αναπτυξιακών εταιρειών, αναφέρθηκαν στο διαδικαστικό μέρος που αφορούσε στην προώθηση, από τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της αρχικής πρότασης μέχρι την τελική πραγμάτωση του παγκόσμιας εμβέλειας αυτού τουριστικού γεγονότος. Για τον σχεδιασμό από την πλευρά της υπηρεσίας μίλησε ακόμα η διευθύντρια Τουρισμού Κανέλλα Καράμπελα.

Παρεμβάσεις έγιναν επίσης από τον Θεόφιλο Κυρατσούλη, γενικό διευθυντή της εταιρείας Mindhaus, με την οποία συνεργάστηκε η Περιφέρεια Πελοποννήσου για την διοργάνωση του παρεαπάνω συνεδρίου, τον Κώστα Μαρινάκο πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, τους αντιδημάρχους Σπάρτης Γεωργία Ζαχαράκη και Καλαμάτας Νίκο Μπασακίδη, την Βίβιαν Μανωλέσου πρόεδρο της Ενωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ανατολικής Αρκαδίας, τον Νίκο Μαλαπέτσα πρόεδρο του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας και την Λευκή Σπίνου από την επιχείρηση «Σπίνος».

Ο απολογισμός 

Περισσότεροι από 360 travel bloggers, influencers και δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου από όλο τον κόσμο προέβαλαν την Πελοπόννησο και την Ελλάδα «πέρα από τα προφανή», στα εκατομμύρια των ακολούθων τους, όπως ανέφερε στον απολογισμό του συνεδρίου η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού. Στην διάρκεια του συνεδρίου, όπως ανέφερε ακόμα η Άννα Καλογεροπούλου, travel bloggers, δημοσιογράφοι ταξιδιωτικού ρεπορτάζ, δημιουργοί περιεχομένου στα social media, καθώς και εκπρόσωποι από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες μίλησαν για τις σύγχρονες τάσεις του κλάδου και του ψηφιακού marketing, ενώ παράλληλα ανακάλυψαν ξεχωριστές γωνιές της Πελοποννήσου, μέσα από 11 μονοήμερα ταξίδια εξοικείωσης για περισσότερους από 250 συμμετέχοντες τις δύο πρώτες ημέρες (8 και 9 Μαΐου).

Με την ολοκλήρωση του συνεδρίου, σημείωσε, οι bloggers, μέσα από 15 τριήμερα ταξίδια εξοικείωσης, ταξίδεψαν σε ομάδες προς κάθε κατεύθυνση της Πελοποννήσου, ανακαλύπτοντας την αυθεντική φιλοξενία, με ξεναγήσεις, γαστρονομικές, πολιτιστικές εμπειρίες και φυσιολατρικές δραστηριότητες. «Με αυτόν τον τρόπο, όλοι ενωμένοι, φροντίσαμε οι φιλοξενούμενοί μας -επιστρέφοντας στις πατρίδες τους- να πάρουν μαζί τους τις καλύτερες αναμνήσεις, τις οποίες όλες αυτές τις μέρες μοιράζονται στα social media με εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, προβάλλοντας ταυτόχρονα δεκάδες προορισμούς της Πελοποννήσου, αλλά και ολόκληρης της χώρας μας» παρατήρησε η κ. Καλογεροπούλου.

Όσο για τα οφέλη, η αντιπεριφερειάρχης τόνισε πως είναι πολυδιάστατη και πέρα από τα προφανή. Ξεκινώντας από το ίδιο το συνέδριο και το περιεχόμενό του, τόσο οι συμμετασχόντες δημιουργοί περιεχομένου όσο και οι χορηγοί και επαγγελματίες του κλάδου, είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τις νέες τάσεις στον χώρο της επικοινωνίας του τουρισμού, από την τεχνητή νοημοσύνη και την επίδρασή της στη δημιουργία περιεχομένου, τον όρο της βιωσιμότητας και της ουσιαστικής εφαρμογής της στον τουρισμό, έως τους τρόπους που ένας δημιουργός περιεχομένου πρέπει να λειτουργεί ώστε να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα, τόσο για τη μάρκα που εκπροσωπεί όσο και για την ίδια του την επιχείρηση.

Δημιουργοί περιεχομένου και χορηγοί, τόσο ιδιώτες, όσο και δημόσιοι φορείς – δήμοι, Περιφέρειες, Επιμελητήρια – είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, σε ένα οργανωμένο πλαίσιο, για τις ευκαιρίες συνεργασίας και να ανακαλύψουν νέους τρόπους προβολής των προορισμών και προϊόντων τους. Περνώντας στα ταξίδια εξοικείωσης που πραγματοποιήθηκαν σε ολόκληρη την Πελοπόννησο, αυτά αποτέλεσαν το δεύτερο και πολύ σημαντικό στοιχείο του συνεδρίου. Σχεδιάστηκαν για να αναδείξουν κάθε γωνιά αυτού του ευλογημένου τόπου, της κουλτούρας, της ιστορίας και της γαστρονομίας του. Ουσιώδης ήταν η συμμετοχή σε αυτά και των ανθρώπων της Πελοποννήσου μέσω των υπηρεσιών που προσέφεραν.

Ξενοδόχοι, εστιάτορες, διοργανωτές των δράσεων που συμπεριλήφθηκαν στα ταξίδια, όλοι οι οικοδεσπότες των επισκεπτών μας δηλώνουν ενθουσιασμένοι από τα σχόλια και τις αναρτήσεις τους. Ενθουσιασμός και σε κάθε γωνιά της Πελοποννήσου, καθώς και στην Καλαμάτα που αποτέλεσε το κέντρο της διοργάνωσης, φιλοξενώντας τις βραδιές δικτύωσης αλλά και τη γαστρονομική εβδομάδα που έδωσε την ευκαιρία στα εστιατόρια της πόλης να αναδείξουν το γαστρονομικό προφίλ της.

Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, οι travel bloggers που συμμετείχαν  συγκέντρωσαν υλικό που ξεκίνησαν ήδη να μοιράζονται με τους εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους τους. Αυτό το υλικό είναι που θα αποτελέσει τη βάση τους για τη δημιουργία ακόμη περισσότερου περιεχομένου σχετικά με την Πελοπόννησο. «Πολλοί, παρέτειναν το ταξίδι τους για να εξερευνήσουν την περιοχή, άλλοι θα επιστρέψουν με τις οικογένειές τους, κάποιοι οργανώνουν μια νέα συντονισμένη επίσκεψη στην Πελοπόννησο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν όλη την περιοχή» κατέληξε εξίσου ικανοποιημένη η κ. Καλογεροπούλου.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο