Ο Δήμος Κορινθίων μαζί με τους μαθητές ξανασχεδιάζει τις αυλές των σχολείων
Ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον, κατά τον χρόνο που τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο τους, με την διαμόρφωση χώρων κατάλληλων για παιχνίδι, άθληση και ψυχαγωγία, που θα αναπτύσσει τις κοινωνικές τους δεξιότητες, επιδιώκει να δημιουργήσει ο Δήμος Κορινθίων.
Για τον λόγο αυτό, πριν από λίγο καιρό, ξεκίνησε από τον Δήμο, μία διαδικασία επικοινωνίας με τις κοινωνικές ομάδες που συνθέτουν την εκπαιδευτική κοινότητα, δηλαδή μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. «Σκοπός μας ήταν να συλλέξουμε όλες τις προτάσεις και τις ιδέες που θα μπορούσαν να καταθέσουν και στη συνέχεια να τις εφαρμόσουμε, μέσα από ένα συνολικό σχέδιο αναπλάσεων, που θα αναβαθμίσει και θα κάνει λειτουργικές τις σχολικές αυλές» αναφέρει ανακοίνωση του Δήμου.
Η προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στον «ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ» και τον Δήμο Κορινθίων, ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, είναι γεγονός. Η πρώτη φάση αφιερώθηκε στο να αναλυθεί η υφιστάμενη κατάσταση των αύλειων χώρων. Έτσι, έγινε αξιολόγηση σε προαύλια σε 73 σχολείων, (31 Νηπιαγωγεία, 25 Δημοτικά, 10 Γυμνάσια, 7 Λύκεια).
Αυτή η αξιολόγηση περιελάβανε την καταγραφή, την μέτρηση των δεικτών ποιότητας, την αξιολόγηση και τον έλεγχο προβλημάτων και αναγκών, αναφορικά με τους αύλειους χώρους κάθε σχολείου, σε σχέση με τη δυναμικότητα των μαθητών, το εμβαδό της αυλής και την αναλογία τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή.
Σε 4 πιλοτικά σχολεία
Στην επόμενη φάση δημιουργούνται εργαστήρια συμμετοχικού σχεδιασμού σε 4 πιλοτικά σχολεία. Σε αυτό το στάδιο, υπήρξε συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα κάθε σχολείου ώστε από κοινού να σχεδιαστούν οι αυλές των σχολείων. Οι μαθητές ανέφεραν τις δραστηριότητες, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό που θα επιθυμούσαν να περιλαμβάνει η αυλή του σχολείου τους. Επιπλέον, έδωσαν ένα χαρακτηρισμό για την αυλή, προσδιορίζοντας με μία λέξη πώς την φαντάζονται στο μέλλον. Την ίδια στιγμή πήραν μολύβι και χαρτί και αποτύπωσαν τις σκέψεις τους.
Τα παραπάνω μας οδήγησαν στην τελική φάση του σχεδιασμού, που ήταν η δημιουργία του πρότυπου «Οδηγού» για τον ανασχεδιασμό των αύλειων χώρων. Αυτός ο σχεδιασμό έγινε με:
- Κριτήρια και Αρχές σχεδιασμού.
- Παρουσίαση Καλών Πρακτικών.
- Παρουσίαση σχεδιαστικών εργαλείων.
- Μεταφορά εμπειρίας από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
- Εφαρμογή του «Οδηγού» και των εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού από τα 4 σχολεία – πιλότους, με παρεμβάσεις στους αύλειους χώρους.
Ο παραπάνω «Οδηγός» θα εφαρμοστεί στο σύνολο σχεδόν των σχολείων του Δήμου Κορινθίων, με σταδιακό ανασχεδιασμό των αύλειων χώρων τους, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολείου. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέα «τοπία» σε κάθε σχολείο, τέτοια που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των αισθήσεων, της κοινωνικότητας και των αντιληπτικών δεξιοτήτων των μαθητών» συνεχίζει η ανακοίνωση του Δήμου.
Το επόμενο χρονικό διάστημα ο Δήμος Κορινθίων θα καταθέσει προτάσεις και αιτήματα χρηματοδοτήσεων στα Χρηματοδοτικά Προγράμματα που θα «ανοίξουν» για τον ανασχεδιασμό και την ανακατασκευή αύλειων χώρων σχολείων, στηριζόμενος στις αρχές σχεδιασμού και στις κατευθύνσεις του «Οδηγού» που έχει πλέον στη διάθεσή του. Παράλληλα, θα πραγματοποιήσει παρεμβάσεις σε αύλειους χώρους σχολείων και με δικούς του πόρους, αλλάζοντας προς το καλύτερο την εικόνα και τη χρήση τους.