Δήμοι

Ξεκινά η ανάπλαση από τον Δήμο Κορινθίων στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ Κορίνθου 

Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ στην Κόρινθο, καθώς την σύμβαση του έργου υπέγραψαν στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Κορινθίων Βασίλης Νανόπουλος και ο ανάδοχος του έργου, «ΕΥΡΥΘΜΟΣ»  Δ ΚΡΑΜΠΟΒΙΤΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργου Πούρου.

«Κάθε μας δέσμευση γίνεται πράξη», επανέλαβε για μία ακόμα φορά ο Δήμαρχος Κορινθίων, σημειώνοντας πως το έργο της ανάπλασης του σταθμού, «προσφέρει στους κορίνθιους και στους επισκέπτες έναν χώρο αναψυχής, άθλησης και ξεκούρασης, έναν χώρο ασφαλή, περιβαλλοντικά και αισθητικά αναβαθμισμένο, όπως αρμόζει στην πρωτεύουσα Κόρινθο και στην είσοδο της». Προτεραιότητα της δημοτικής αρχής, όπως πολλές φορές έχει τονίσει ο Δήμαρχος Βασίλης Νανόπουλος, είναι η Κόρινθος να στραφεί στη θάλασσα «και εργάζομαι, όπως και οι συνεργάτες μου, για το στόχο αυτό» σημειώνει ο ίδιος.

Το έργο ανάπλασης του παλαιού σταθμού λοιπόν, είναι μια από τις παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής του Βασίλη Νανόπουλου και είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το έργο εμβληματικό έργο που θα συνδέσει το παραλιακό μέτωπο  της Κορίνθου με το Λουτράκι, με έναν νέο, σύγχρονο και λειτουργικό πεζόδρομο μήκους 6 χλμ., αναβαθμίζοντας την ποιότητας ζωής κατοίκων, επισκεπτών και τουριστών..

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Πούρος, από την πλευρά του αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου. Στο πάρκο των 16 στρεμμάτων που δημιουργείται, στην τμηματική απόδοση του από τον ανάδοχο και βέβαια στις ενέργειες που τους προηγούμενους μήνες έγιναν από την πλευρά του Δημάρχου ώστε να λυθούν γραφειοκρατικά ζητήματα και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Το σπουδαίο έργο

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.335.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από πόρους του Δήμου και την ΣΑΤΑ. Η περιοχή του έργου, βρίσκεται στην ανατολική ζώνη της πόλης της Κορίνθου (σιδηροδρομικός σταθμός ΟΣΕ Κορίνθου, ο οποίος βρίσκεται εντός του παλαιού σχεδίου πόλεως και σήμερα είναι ανενεργός) και καλύπτει μια έκταση περίπου 16.000,00 τ.μ και αποτελεί σημαντικό ανοιχτό χώρο μπροστά από το παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό. Ο χώρος αυτός πρόκειται να αποτελέσει, μετά την ολοκλήρωση των έργων, χώρο ανάπαυσης και αναψυχής μέσω μιας ήπιας και ευχάριστης διαδρομής, τόσο για τους κατοίκους της πόλης όσο και για τους επισκέπτες της περιοχής.

Στόχος του έργου, όπως αναφέρει ο Δήμαρχος Βασίλης Νανόπουλος, είναι η παραπάνω περιοχή «να μην αποτελεί πλέον χώρο απομόνωσης και εστία ρύπων αλλά να ενταχθεί αισθητικά και λειτουργικά στην πόλη, προσδίδοντας την αναγκαία προστιθέμενη αξία σε αυτήν, κατά συνέπεια λοιπόν και στους δημότες της, συνδέοντας το κέντρο της με τις δύο πυκνοκατοικημένες και ιστορικές συνοικίες της, την Ιωνία και την Αγία Άννα». Ο Δήμαρχος επισημαίνει πως όλες οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν θα γίνουν με σεβασμό στην φυσιογνωμία του χώρου και δεν θα επηρεάσουν την παλαιά μορφή και χρήση του σταθμού, αντιθέτως οι σιδηροδρομικές γραμμές και ο υπόλοιπος εξοπλισμός του σταθμού ενσωματώνονται πλήρως στο έργο και αναδεικνύονται στο έπακρο, ώστε να διατηρείται στο ακέραιο η ιστορικότητα του χώρου.

Τέλος, θα ενισχύσει αποτελεσματικά της τουριστική φυσιογνωμία της πόλης με άμεσο επακόλουθο την βιωματική συμμετοχή των κατοίκων, η οποία και θα εξάρει τον σεβασμό στο περιβάλλον και την παράδοση.

Τι θα γίνει στην περιοχή

Για το σκοπό αυτό πρόκειται να δημιουργηθούν:

· Στο δυτικό τμήμα του έργου, παιδική χαρά με δάπεδο ασφαλείας και σύγχρονο εξοπλισμό, που θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας. 

· Χώρος με όργανα γυμναστικής για εκγύμναση ενηλίκων.

· Κοινόχρηστοι χώροι χαλάρωσης και ξεκούρασης, με δρόμους περιπάτου και αναψυχής για τους επισκέπτες-περιπατητές του χώρου, με παγκάκια ανάπαυσης ανά κοντινά διαστήματα. Στον χώρο αυτό τοποθετούνται στέγαστρα (πέργκολες) για να υπάρξει σκίαση, πέραν του φυσικού που προσφέρει η ψηλή φύτευση.

· Ποδηλατόδρομοι που για διέρχονται μέσα από τον χώρο ανάπλασης και θα οδηγούν-ενώνονται με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο αλλά και της μελλοντικής ανάπλασης μετώπου Κορίνθου-Λουτρακίου. Επίσης θα ενώνεται με τον μελλοντικό ποδηλατόδρομο, που σχεδιάζεται με την ανάπλαση του χώρου των παραχωρημένων σιδηροδρομικών γραμμών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

3β. Ποδηλατόδρομοι (σχεδιασμένοι με κατάλληλο πατητό χώμα) για μικρές ηλικίες, καθώς και χώρο ψυχαγωγίας με ασφαλή κυκλοφορία πολύ μικρών ηλεκτρικών οχημάτων (ποδηλάτων, αυτοκινήτων) καταλλήλων για μικρές ηλικίες.

· Χώροι στάθμευσης απλών και ηλεκτρικών ποδηλάτων.

· Στο εσωτερικό της περιοχής μελέτης, οι διάδρομοι κίνησης θα είναι διαστρωμένοι με σταθεροποιημένο χωμάτινο δάπεδο.

· Στην εν λόγω περιοχή θα τοποθετηθούν καθιστικά (παγκάκια) και κατάλληλος λοιπός αστικός εξοπλισμός.

· Κυλικείο με αύλειο χώρο καλυμμένο με στέγαστρα (με πέργκολες), για την παραμονή των συνοδών των μικρών παιδιών. Ο αύλιος χώρος του κυλικείου θα είναι επιστρωμένος κατά τμήματα  με κυβόλιθους (ψυχρά υλικά).

· Αποξήλωση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίων και αντικατάσταση με νέες, μπροστά από το κτίριο του ΟΣΕ.

· Μουσείο τραίνου, με τρία βαγόνια και  μία ατμάμαξα του 1895, που παραχωρείται για το σκοπό αυτό από τον ΟΣΕ, σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και φωτιζόμενο το βράδυ, δυνητικά επισκέψιμο από νηπιαγωγεία, σχολεία, συλλόγους κλπ.

· Ενίσχυση του πρασίνου (ψηλή φύτευση, θάμνοι, χλοοτάπητες κλπ) και χρήση του στο σχεδιασμό του χώρου. Τέλος, το στοιχείο της βλάστησης χρησιμοποιείται έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες μικροκλιματικές και αισθητικές προϋποθέσεις για ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον.

· Αντικατάσταση ιστών και φωτιστικών σωμάτων με νέα (χαμηλής κατανάλωσης και σύγχρονης τεχνολογίας led), για την ανάδειξη του χώρου και την ασφαλή παραμονή του σε αυτόν.

· Ανάπλαση της σημερινής αποβάθρας (τσιμεντένιας ράμπας) και μετατροπή της σε υπαίθριο εκθεσιακό χώρο (εικαστικά κ.α.) για συλλόγους, φορείς, ιδιώτες κλπ.

· Όλη η διαδρομή της περιοχής δίπλα στην Λ. Αθηνών θα φυτευτεί με χαμηλού ύψους καλαίσθητους θάμνους (που δεν θα κρύβουν την οπτική προς την θάλασσα) και θα κατασκευαστούν τρείς (3) ράμπες πρόσβασης για ΑΜΕΑ (+1 επιπλέον ράμπα εισόδου από την οδό Δημοκρατίας), καθώς επίσης θα τοποθετηθεί καλαίσθητο κιγκλίδωμα οριοθέτησης (αποτροπής εισόδου ή στάθμευσης οχημάτων κλπ) και προπαντός ασφαλείας για τα παιδιά και γενικά τους περιπατητές), καθ΄ όλη την διαδρομή της Λ. Αθηνών.

· Μικρά τεχνικά αντιπλημμυρικά έργα για την απορροή των όμβριων υδάτων.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο