Κορινθία

Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και φέτος η Μητρόπολη τίμησε τον Απόστολο Παύλο

Με την πανηγυρική θεία λειτουργία, στο ναό του Απ. Παύλου Κορίνθου, κορυφώθηκαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε η Μητρόπολη Κορίνθου, τιμώντας τον ιδρυτή της Ελλαδικής εκκλησίας και Πολιούχο της Κορίνθου, Απόστολο Παύλο

Της Πολυαρχιερατικής θείας λειτουργίας, προέστη ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ συνιερουργούντων των Μητροπολιτών Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, Ζιχνών και Νευροκοπίου κ. Ιεροθέου, Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Ηλείας κ. Αθανασίου, Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνου, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρου, του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου, των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Τεγέας κ. Θεοκλήτου, Λακεδαιμονίας κ. Θεοφίλου, Σκοπέλου κ. Νικοδήμου, Κεγχρεών κ. Αγαπίου Πρωτοσυγκέλλου της Μητρόπολης Κορίνθου, καθώς και του Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονυσίου.  Προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου μίλησε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, ο οποίος προσέγγισε τις υποστάσεις του προσώπου του Χριστού τότε και σήμερα χρησιμοποιώντας και την διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος, όπως τόνισε, «προσπάθησε να διδάξει όχι μόνο τον λόγο αλλά και τον τρόπο ζωής του Χριστού». Θύμισε τα λόγια της διδασκαλίας του Απ. Παύλου: «πάσχω μαζί με αυτούς που πάσχουν και δοκιμάζομαι με αυτούς που δοκιμάζονται» τονίζοντας πως ο Απόστολος «και με την δική του ζωή, τα πάθη αλλά και με εμπιστοσύνη στα όσα δίδαξε ο Χριστός προσπάθησε να ιδρύσει το Σώμα του Χριστού, την εκκλησία».

Ανέφερε στην εξαιρετική ομιλία του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας: «Η σημερινή ζοφερή πραγματικότητα επαναφέρει το ερώτημα περί του προσώπου του Χριστού. Η νέα ιδεολογία, ο ατομισμός, η ικανοποίηση κάθε μορφής επιθυμίας χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο που αναζητά πλέον τον άκρατο ευδαιμονισμό και τα πάντα διέρχονται μέσα από το άτομο. Δεν δοκιμάζονται πλέον οι άνθρωποι, δεν είναι χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο. Χάθηκαν οι πανανθρώπινες αξίες του Χριστού και μετατράπηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα σε ατομικά δικαιώματα. Σήμερα πλήττουμε συνάνθρωπο και περιβάλλον αδιαφορώντας για το νόημα, το περιεχόμενο και την αξία της ανθρώπινης ζωής.

Ο Χριστός μένει στο περιθώριο ή μετατρέπεται σε ρηχή ιδεολογία. Το ερώτημα ποια είναι η σημασία της σταυρικής θυσίας και του προσώπου του Χριστού φαντάζει πάλι επίκαιρο και απαιτεί να απαντηθεί από τον σύγχρονο άνθρωπο. Η έννοια της ελευθερίας λαμβάνει πραγματικό νόημα μόνο όταν με στην συμπεριφορά μας σώνουμε τον εαυτό μας και τον συνάνθρωπό μας. Ο Απόστολος Παύλος απαντά σήμερα για το πρόσωπο του Χριστού με το «η δύναμις μου εν ασθενεία τελειούται» όχι όμως ερμηνευμένο με κοσμικά κριτήρια αλλά με θυσιαστική συμπεριφορά και διάθεση».

Λίγο πριν την απόλυση, ο λαμπρός εορτασμός ολοκληρώθηκε με την απονομή της Ανωτάτης Τιμητικής Διακρίσεως της Μητρόπολης Κορίνθου, τον Χρυσό Μεγάλο Σταυρό Α’ Τάξεως του Αγίου Αποστόλου Παύλου, από τον Μητροπολίτη κ. Διονύσιο στον Κορίνθιο Ομότιμο Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Βλάσιο Φειδά, για την σπουδαία συνεισφορά και δράση του στις σχέσεις εκκλησίας-πολιτείας, στην ενότητα της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, στις σχέσεις με τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία, στο θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, στο εκκλησιαστικό και οικογενειακό δίκαιο, στις διπλωματικές σχέσεις με το Βατικανό, αλλά και στην σύνταξη του συντάγματος.

Στην σύντομη αντιφώνησή του ο τιμώμενος Καθηγητής κ. Φειδάς, αφού ευχαρίστησε με θερμούς λόγους τον Μητροπολίτη Κορίνθου, εξέφρασε την τιμή, την χαρά και την ικανοποίηση του για την βράβευση αυτή, δηλώνοντας ότι η Αποστολική Μητρόπολη Κορίνθου είναι μοναδική παγκοσμίως λόγω της ιδιαίτερης σχέσεως της με τον ιδρυτή της Μέγα Απόστολο Παύλο και ο ίδιος ο Απόστολος φρόντιζε πάντοτε με θαυμαστό τρόπο η Αρχιερατική διαδοχή να είναι η πρέπουσα για το μέγεθος της.

Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών

Το προηγούμενο βράδυ, προηγήθηκε στον ίδιο ναό, ο καθιερωμένος μέγας Συνοδικός, Πολυαρχιερατικός εσπερινός προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, πλαισιουμένου υπό των Συνοδικών Μητροπολιτών, Ελασσώνος κ. Χαρίτωνος, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρου, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνού. Επίσης, των προσκεκλημένων υπό του Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονυσίου, Μητροπολιτών, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, Ζιχνών και Νευροκοπίου κ. Ιεροθέου, Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Ηλείας κ. Αθανασίου, του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου, των Θεφιλεστάτων Επισκόπων Τεγέας κ. Θεοκλήτου, Λακεδαιμονίας κ. Θεοφίλου, Σκοπέλου κ. Νικοδήμου και φυσικά του Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου, και του Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονυσίου.

Αμέσως μετά το πέρας του εσπερινού ο Μητροπολίτης μας, από τα προπύλαια του ναού, προσφωνώντας τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο, καθώς και τα υπόλοιπα μέλη της Ι. Συνόδου και τους προσκεκλημένους Αρχιερείς, επεσήμανε την θαυμαστή ευκαιρία, όπως είπε, που μας δίδει για ακόμη μια φορά η εορτή του Αποστόλου Παύλου, «να έχουμε μια άλλη θεώρηση των πραγμάτων, αφού αυτός, έχων νουν Κυρίου, υπήρξε και το στόμα του Χριστού», παρατηρώντας πως σήμερα, «οι άνθρωποι στην Ευρώπη και στον κόσμο, όχι απλώς πορεύονται κατά το θέλημά τους, αλλά όσοι δηλώσουν δημόσια πως είναι Χριστιανοί, σύρονται στα δικαστήρια, επειδή έχουν πεποιθήσεις διαφορετικές από την εγκεκριμένη “ορδοδοξία” της εποχής μας».

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, αντιφωνώντας χαιρέτησε σημειολογικά τους Κορινθίους με την σπουδαία επίκληση: «αγώνας όλων μας, μέσα στις δυσκολίες της εποχής, η σύμπλευση και η συμπόρευση του Ελληνισμού μας και του Χριστιανισμού μας, δυο εννοιών που άρρηκτα συνδεδεμένες συνυπάρχουν χιλιάδες χρόνια και που τις έχουμε πηγαία ανάγκη για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε».

Συνοδεία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών της πόλης και χιλιάδων πολιτών, πραγματοποιήθηκε η Λιτάνευση των ιερών εικόνων του Αποστόλου Παύλου και της Παναγίας της Παραμυθίας, καθώς και των ιερών λειψάνων των Κορινθίων Αγίων: Τιμίου Προδρόμου,, Αποστόλου Παύλου, Αποστόλων Ιάσονος και Ακύλα, Ιερομαρτύρων Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Διονυσίου του Α΄, Επισκόπου Κορίνθου, και Βλασίου, Σεραφείμ Επισκόπου Φαναρίου και Ζαχαρίου Μητροπολίτου Κορίνθου, Αγίων Σωφρονίου Ιεροσολύμων και Μακαρίου Κορίνθου, Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου, Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, των Αγίων Μαρτύρων Κοδράτου και Λεωνίδου και της συνοδείας Αυτού, Οσίων Παταπίου, Νίκωνος του Νέου και Οσίας Υπομονής.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο